RODO
Polityka prywatności i plików cookies.
Dziękuję, że odwiedziłeś naszą stronę www.dikekancelaria.pl i nie jest Ci obojętny sposób przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Poniżej znajdziesz cele, podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych osobowych wskazane odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania danych.
Chciałabym podkreślić, że Twoje dane są z nami bezpieczne. Zapewniamy poufność wszelkich przekazanych nam danych, chronimy je przed dostępem osób do tego nieuprawnionych oraz podejmujemy odpowiednie środki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych.
- 1. Informacje ogólne:
I. Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest DIKE Kancelaria Radcy Prawnego i Mediatora Anna Sobieraj, z siedzibą w Słupcy, ul. Traugutta 60, 62-400 Słupca.
W razie pytań możesz się z nami skontaktować:
- Telefonicznie: 603-261-705
- Mailowo: kontakt@dikekancelaria.pl
II. Na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane?
Twoje dane osobowe przetwarzamy:
- Na podstawie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – w celu realizacji usług lub
odpowiedzi na Twoje zapytanie. - Na podstawie prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
– np. w celu prowadzenia działalności gospodarczej, oferowania usług, czy dochodzenia ewentualnych roszczeń. - Wypełnienie obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – np. w zakresie przepisów podatkowych czy rachunkowych. Po zakończeniu naszej współpracy możemy przetwarzać dane dla celów archiwalnych, analitycznych i statystycznych.
Pamiętaj, że możesz zwrócić się do nas z żądaniem udostępnienia Ci informacji o tym, jakie dane na Twój temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, że wyślesz wiadomość na adres kontakt@dikekancelaria.pl
III. Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane przez podmioty, z których usług korzystamy.
Mogą mieć dostęp do Twoich danych osobowych, jeżeli świadczone przez nich usługi wiążą się lub mogą wiązać z przetwarzaniem danych osobowych, jeżeli będą świadczyć usługi w zakresie związanym z takim dostępem. Chodzi w szczególności podmioty takie jak hostingodawca, dostawcy usług poczty elektronicznej, podmiot świadczący usługi w zakresie obsługi technicznej strony internetowej, mailingu, kancelarie prawne, podmioty świadczące usługi marketingowe, biura rachunkowe, dostawcy oprogramowania chmurowego itp. Pamiętaj, że Twoje dane są bezpieczne i przetwarzane jedynie w niezbędnym zakresie. Ponadto, w razie zaistnienia takiej konieczności, Twoje dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom, organom lub instytucjom uprawnionym do uzyskania dostępu do danych na podstawie przepisów prawa, takim jak służby policyjne, bezpieczeństwa, sądy, prokuratury, a także urzędom skarbowym w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków podatkowo rozliczeniowo-księgowych.
IV. Przekazujemy Twoje dane osobowe do państw trzecich w związku z korzystaniem z narzędzi, które przechowują dane osobowe na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich, w szczególności w USA.
Dostawcy tych narzędzi gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowne mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO, w szczególności poprzez przystąpienie do programu Privacy Shield lub korzystanie ze standardowych klauzul umownych. Do przechowywania danych osobowych na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich dochodzi w ramach usług Google (opisanych w niniejszej polityce prywatności), których dostawcą jest Google Ireland Limited.
V. Korzystamy z narzędzi, które mogę podejmować określone działania w zależności od informacji zebranych w ramach mechanizmów śledzących (profilowanie i reklama behawioralna). Uważamy jednak, że działania te nie mają istotnego wpływu na Ciebie, ponieważ nie różnicują Twojej sytuacji jako klienta, nie wpływają na warunki umowy, jaką możesz z nami zawrzeć.
- 2. Cele i czynności przetwarzania danych osobowych
I. Jakie dane przetwarzamy?
W zależności od charakteru współpracy, mogą to być:
- Podstawowe dane kontaktowe: imię, nazwisko, e-mail, telefon.
- Dane niezbędne do realizacji usług: NIP, REGON, dane firmy, numer rachunku bankowego, adresy (zamieszkania, siedziby, działalności).
II. Cel przetwarzania:
nawiązanie kontaktu za pośrednictwem skrzynki kontaktowej, a w razie zawarcia umowy, w związku z jej zawarciem i realizacją, a także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tzn. przetwarzanie danych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nas. Prawnie uzasadnionym interesem, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym jest wykonywanie przez nas działalności gospodarczej, w szczególności oferowanie i realizacja usług oraz dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Przetwarzanie danych po ustaniu stosunku umownego, służy również innym celom związanym z wykonywaną działalnością gospodarczą takim jak cele archiwalne, analityczne i statystyczne.
III. Okres przetwarzania: Przechowujemy dane:
- Przez czas realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
- Do momentu wygaśnięcia wzajemnych roszczeń (np. przedawnienie).
- Dłużej, jeśli wymagają tego przepisy prawa (np. podatkowe).
- Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta.
IV. Uprawnienia:
Zgodnie z przepisami RODO, masz prawo:
- Dostępu do danych i ich sprostowania (art. 15 i 16).
- Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia ich przetwarzania (art. 17 i 18).
- Sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21).
- Przenoszenia danych (art. 20).
- Wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
Ponadto masz prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką z nami prowadziłeś (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.
- 3. Zamówienia
I. Dane przetwarzane: dane niezbędne do realizacji zamówienia, tj: imię i nazwisko, adres rozliczeniowy, dane firmy, adres e-mail, numer telefonu, numer NIP. (Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia.)
II. Cel przetwarzania: wykonanie umowy zawieranej poprzez złożenie zamówienia, wystawienia faktury i uwzględnienie jej w dokumentacji księgowej, usługa posprzedażowa mająca na celu informowanie o zmianach prawa, aktualizacji produktów, nowych szkoleniach, cele archiwalne i statystyczne oraz marketing bezpośredni własnych produktów i usług..
III. Okres przetwarzania:
Przechowujemy dane:
- Przez czas realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
- Do momentu wygaśnięcia wzajemnych roszczeń (np. przedawnienie).
- Dłużej, jeśli wymagają tego przepisy prawa (np. podatkowe)
- Czas niezbędny do realizacji zamówienia.
Po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez nas przetwarzane w celach archiwalnych statystycznych – np. w celu identyfikacji klienta powracającego a także
w celach marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług do czasu zgłoszenia sprzeciwu.
IV. Uprawnienia: W przypadku danych o zamówieniach nie masz możliwości sprostowania tych danych po realizacji zamówienia. Nie możesz również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Podobnie, nie możesz sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych zawartych w fakturach. Możesz sprzeciwić się przetwarzaniu danych w celach marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług.
- 4. Reklamacje i odstąpienie od umowy.
I. Dane przetwarzane: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację lub odstąpić od umowy.
II. Cel przetwarzania: realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy
III. Okres przetwarzania: czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia.
Reklamacje oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy mogą być ponadto archiwizowane w celu możliwości wykazania w przyszłości przebiegu procesu reklamacyjnego lub odstąpienia od umowy
IV. Podstawa prawna: celu realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a następnie w celach archiwalnych, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
V. Uprawnienia: W przypadku danych zawartych w reklamacjach oraz oświadczeniach o odstąpieniu od umowy nie masz możliwości sprostowania tych danych. Nie możesz również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy możesz jednak sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Twoich danych, jak również domagać się usunięcia Twoich danych z bazy.
- 5. cookies
I. Pliki cookies i inne technologie śledzące. Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.
Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny (cookies własne) lub system teleinformatyczny podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich). Niektóre używane przez nas cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (tzw. cookies sesyjne). Inne cookies są zachowywane na Twoim urządzeniu końcowym i umożliwiają nam rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).
II. Zgoda na cookies.
- Podczas pierwszej wizyty na stronie wyświetlana jest Ci informacja na temat stosowania plików cookies wraz z pytaniem o zgodę na wykorzystywanie tych plików.
- zawsze możesz zmienić ustawienia cookies z poziomu swojej przeglądarki albo w ogóle usunąć pliki cookies. Przeglądarki zarządzają ustawieniami cookies na różne sposoby. W menu pomocniczym przeglądarki internetowej znajdziesz wyjaśnienia dotyczące zmiany ustawień cookies.
- Możesz również zarządzać ustawieniami plików cookies, instalując specjalne dodatki pozwalające na kontrolę nad plikami cookies,
- wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może powodować trudności w korzystaniu z naszej strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.
III. Logi serwera.
- Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.
- Logi obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz.
- Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Twojej identyfikacji.
- Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
IV. Google Analytics.
- Korzystamy z narzędzia Google Analytics zapewnianego przez Google LLC z siedzibą w USA.
- celem jest tworzenie statystyk i ich analiza w celu optymalizacji naszych stron internetowych.
- zbierane dane są danymi osobowymi i nie dają możliwości Twojej identyfikacji.
Informacje, do jakich mamy dostęp w ramach Google Analytics to, w szczególności: informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej, z której korzystasz, podstrony, jakie przeglądasz w ramach naszego serwisu, czas spędzony w naszym serwisie oraz na jego podstronach, źródło, z którego przechodzisz do naszego serwisu.
- w ramach Google Analytics korzystamy z Funkcji Reklamowych takich jak raporty demograficzne i zainteresowań, przedział wieku, w którym się znajdujesz, płeć, przybliżona lokalizacja, zainteresowania określone na podstawie aktywności w sieci.
- W celu korzystania z Google Analytics, zaimplementowaliśmy w kodzie naszej strony specjalny kod śledzący Google Analytics. Kod śledzący wykorzystuje pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics.
V. Google Ads.
- Korzystamy z programu reklamowego Google Ads obsługiwanego przez Google LLC,
- cel jest prowadzenia kampanii reklamowych, w tym remarketingowych, a podstawą prawnie uzasadniony interes, polegającym na marketingu własnych produktów lub usług.
- zbierane dane są danymi osobowymi i nie dają możliwości Twojej identyfikacji.
- Przy okazji odwiedzin naszej strony internetowej automatycznie pozostawiany jest w Twoim urządzeniu plik remarketing cookie firmy Google, który z pomocą pseudonimowego identyfikatora (ID) oraz na podstawie odwiedzanych przez Ciebie stron umożliwia wyświetlanie reklam opartych na zainteresowaniach.
- Dalsze przetwarzanie informacji ma miejsce tylko wtedy, gdy wyraziłeś zgodę wobec Google na łączenie historii przeglądania i użycia aplikacji z Twoim kontem oraz wykorzystanie informacji z Twojego konta Google do personalizowania reklam, które
- Jeśli w takim przypadku będziesz zalogowany podczas wizyty na naszej stronie internetowej w serwisie Google, Google wykorzysta Twoje dane razem z danymi Google Analytics w celu stworzenia i zdefiniowania list grup docelowych dla celów remarketingu na różnych urządzeniach. W tym celu Google łączy tymczasowo zebrane informacje z danymi Google Analytics, aby utworzyć grupy docelowe.
- szczegóły związane z przetwarzaniem danych w ramach Google Ads na stronie: https://policies.google.com/privacy.
V.Facebook Ads i Insights.
- Korzystamy z narzędzi marketingowych i analitycznych dostępnych w ramach serwisu Facebook (Facebook Inc.)
- celem jest marketing własnych produktów lub usług oraz analiza i statystyki
- szczegóły dot. polityki prywatności Facebooka znajdziesz pod adresem: https://www.facebook.c m/privacy/explanation.
VII. Narzędzia społecznościowe.
- Na naszej stronie internetowej używane są wtyczki i inne narzędzia społecznościowe udostępniane przez serwisy społecznościowe, takie jak Facebook.
- Wyświetlając naszą stronę internetową, zawierającą taką wtyczkę, Twoja przeglądarka nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami administratorów serwisów społecznościowych (usługodawców). Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do Twojej przeglądarki i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji usługodawcy otrzymują informację, że Twoja przeglądarka wyświetliła naszą stronę, nawet jeśli nie posiadasz profilu u danego usługodawcy czy nie jesteś u niego akurat zalogowany. Taka informacja (wraz z Twoim adresem IP) jest przez Twoją przeglądarkę przesyłana bezpośrednio do serwera danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się w USA) i tam przechowywana. Jeśli zalogowałeś się do jednego z serwisów społecznościowych, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na mojej stronie do Twojego profilu w danym serwisie społecznościowym.
- Możesz również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla Twojej przeglądarki, np. blokowanie skryptów.
- wylogowanie się z danego serwisu społecznościowego przed odwiedzinami naszej strony internetowej uniemożliwi przyporządkowanie danych zebranych w trakcie odwiedzin na naszej stronie internetowej bezpośrednio z Twoim profilem danym w serwisie
- Jeśli użyjesz danej wtyczki, np. kilkając w przycisk „Lubię to” lub „Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer danego usługodawcy i tam zachowana.
- Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz Twoje prawa w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Twojej prywatności zostały opisane w polityce prywatności poszczególnych usługodawców. Facebook – https://www.facebook.com/legal/FB_Work_Privacy, Instagram – https://help.instagram.com/155833707900388. Twitter- https://twitter.com/en/privacy
Pamiętaj, że jeśli jakiekolwiek podane przez nas informacje dot. polityki prywatności czy plików cookies, jesteśmy dla CIebie dostępni pod adresem mailowym kontakt@dikekancelaria.pl